Управління Державної служби якості освіти у Вінницькій області повідомляє, що наразі триває інформаційна кампанія про систему забезпечення якості освіти в українських школах. Кампанія створена в межах ініціативи “Система забезпечення якості освіти”, яка впроваджується в рамках проєкту “Супровід урядових реформ в Україні” (SURGe).
        Метою інформаційної кампанії є інформування батьків, учнів, директорів шкіл, вчителів, а також громади про те, якою має бути якісна школа та як нова система забезпечення якості освіти і як кожен учасник освітнього процесу може допомогти закладу стати кращим.
        У межах кампанії Державна служба якості освіти створила інформаційний ресурс та анімовані відеоролики про те, що таке якісна школа та система забезпечення якості освіти, впровадженням якої займається Служба.
Початок навчального року: труднощі адаптаційного періоду


    Багаторічні спостереження педагогів та батьків свідчать про те, що початок нового навчального року учням діється нелегко. Учителі відзначають, що дітей важко зібрати, зосередити на важливому – навчанні тощо. Діти ніби все (не лише навчальний матеріал, а й елементарні правила поведінки) забули.
     Найскладнішим є перехід із дитячого садочка до школи, з четвертого до п’ятого класу. Для першокласників здебільшого це нові дитячі колективи, а відповідно й нові можливості: проявити свої знання, таланти, а іноді навіть і силу. Завдяки цьому дитина самостверджується. У п’ятикласників – інші зміни: від одного вчителя, який фактично п’ять уроків перебуває біля дітей в класі, вони переходять під опіку класного керівника та вчителів-предметників, які також адаптуються до роботи в нових умовах.
     Тож, як не прикро, але трапляються різні негативні прояви періоду становлення міжособистісних відносин у дитячих колективах.
     Шановні батьки! Лише спільними зусиллями, злагодженою роботою між вами та школою можна допомогти нашим дітям швидко й успішно пройти адаптаційний період.
     Завдання школи – створювати безпечне освітнє середовище. Здобувачі освіти зобов’язані дотримуватися правил поведінки, які прийняті в закладі, поважати гідність, права інших учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм. Педагоги здійснюють роботу щодо формування цих навичок в учнів і під час уроків, і в позакласній діяльності. Але цього мало. Для більшості дітей взірцем поведінки є саме ви – батьки! Ваші особисті дії, вислови, приклади формують відповідні якості й у дитини. Навчаймо їх разом правил життя в колективі: як спілкуватися з однолітками, як захищати себе й не ображати інших, як розкривати свої здібності доречно, проявляти підтримку, співчуття, людяність, приймати рішення та брати відповідальність за свої вчинки. І, нарешті, не лише звичні форми батьківського впливу мають значення. Велику роль відіграє елементарний прояв уваги до школяра: цікавтеся подіями, що відбулися з дитиною в школі й на подвір’ї біля будинку, емоціями, які вона відчувала, переживаннями, сподіваннями та їх результатами. Хоч як ви зайняті, це не повинно вам заважати чути й бачити дитину, бо, власне, від недостачі уваги діти страждають найбільше.
     Тож виховуймо наших дітей, пізнаваймо їх, якщо ми насправді їх любимо й бажаємо їм щастя!
Шановні батьки!

    Ще ніколи так не чекали всі: і батьки, і діти, і вчителі - початку навчального року, як нині. Найважливіший урок, який ми разом отримали з дистанційного навчання, - ніякі гаджети не замінять людського спілкування.
    Незалежно від того, що в країні продовжено карантин до листопада, закладам освіти надано можливість для забезпечення навчання в межах школи. Проте ми з вами разом маємо подбати про здоров’я наших учнів, які прийдуть здобувати освіту з 1-го вересня.
    Для цього в школі розроблено відповідні процедури, і я, як керівник закладу, як мама й бабуся, закликаю вас їх дотримуватися і спонукати дітей до їх виконання.
    1. Вхід в приміщення дозволяється дітям без ознак респіраторних захворювань і температурою не вище, ніж 37.20С, наявність маски або респіратора обов’язкові для учнів 5-11 класів.
    2. Ви, як батьки, насамперед контролюєте стан здоров’я своїх дітей. У випадку виявлення ознак респіраторних захворювань та підвищеної температури залишайте дитину вдома, зверніться до сімейного лікаря й повідомте класного керівника про ситуацію.
    3. У школі розроблені маршрути руху учнів до закладу та входу в приміщення. Ознайомтеся з цим маршрутом і спонукайте дитину його дотримуватися:
        Учні 1,3, 5-А класів заходять через парадний вхід №1,
        2,4, 5-Б, 5-В класів – через парадний вхід №2,
        6-8 класів – через вхід №3 (від буд.60);
        9-11 класів – через вхід №4 (від буд.60).
    4. З метою мінімізації скупчення учнів час прийому дітей у школі:
        1-4 класи – з 8.00 до 8.15;
        5-11 класи – з 8.15 до 8.30.
    5. Навчальні заняття розпочинаються для учнів:
        1-4 класів – о 8.15;
        5-11 класів - о 8.30.
    6. Забезпечте власним дітям достатній питний режим (індивідуальна пляшечка з водою) та наявність запасних масок (2-3 шт. в пакеті із застібкою). Використані маски учні викидатимуть у спеціальні контейнери в приміщенні школи.
    7. Привчайте дітей до дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів (правил носіння, одягання та знімання масок, правил чхання, санітарної гігієни рук тощо).
    8. Якщо вам повідомили зі школи про виявлення у вашої дитини ознак захворювання, не залишайте її із цією проблемою наодинці: подбайте про те, щоб дитину відразу забрати додому.
    9. Повідомляю, що з метою безпеки обмежено доступ батьків та осіб, які їх заміняють, у приміщення школи. Для вирішення питань з керівництвом школи встановлено час прийому: щодня – з 15.00 до 17.00, вівторок, четвер – з 7.45 до 8.15.
    Сподіваюся на розуміння ситуації, що склалася.
    Тільки спільними зусиллями ми убезпечимо дітей!





Пам’ятка щодо забезпечення пільгами дітей пільгового контингенту в закладах освіти




1.      Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», ст.40 (перегляд)
2.      Постанова Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 №641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID – 19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», ст.17 (перегляд)
3.      Постанова КМУ від 22.08.2020 №50 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID – 19)" (перегляд)
4.      Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв'язку з поширенням короновірусної хвороби (СОVID-19), затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 30.07.2020 № 42 (перегляд)
5.      Лист МОН від 05.08.2020 №1/9-420 «Щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році» (перегляд)


ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ 

      За статистикою, в нашій країні в мирний час внаслідок нещасних випадків щодня     гине 3 дитини! Біда трапляється тоді, коли дітей залишають напризволяще, там, де на кожному кроці на них чатує небезпека.
      Незабаром літні канікули. На жаль, вони не проходять без прикрих випадків(пожежі, утоплення) з вини дитини.
Легковажне поводження дітей з вогнем, водою, газом, незнання елементарних правил безпечної поведінки – першопричини сумних та трагічних наслідків.

Шановні батьки!

     Не залишайте дітей без нагляду! Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил  безпечної поведінки в побуті. 
     Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою,побутовою хімією, ліками. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Пам’ятайте, ці хвилини вимірюються ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди – потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти і тій чи іншій ситуації.

     Пам’ятайте, що життя наших дітей залежить тільки від нас самих!

Шановні батьки!

     Змістом державної політики у сфері захисту суспільної моралі є створення необхідних правових, економічних та організаційних умов, які сприяють реалізації права на інформаційний простір, вільний від матеріалів, що становлять загрозу фізичному, інтелектуальному, морально-психологічному стану населення (ст. 5 Закон України „Про захист суспільної моралі”).

     Щоб кожен з батьків знав, які загрози криються в мобільних телефонах та мережі Internet фахівцями «Київстар» та Інституту психології ім.. Г.С.Костюка НАПН України розроблений  посібник для батьків «Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі». дивитись тут